Компјутерски запис ликова

Компјутерски запис ликова

Позиционирање тачке на екрану одређено је координатаме x и y, при чему је оса x усмерена на десно а оса y на горе.

У компјутерској графици разликујемо два начина исцртавања на екрану и то такозвану ВЕКТОРСКУ И РАСТЕР ГРАФИКУ. При томе треба разликовати начин представљања цртежа у рачунару (што зависи од програма) од начина представљања цртежа на излазној јединици (што зависи од техничких и технолошких карактеристика графичке јединице). Сасвим је могуће, а то је код персоналних рачунара најчешће и случај, да се из програма који у рачунару представљају слику векторски (на пример, AutoCAD ili CorelDRAW) добије слика на растерској излазној јединици (екран или штампач).

Код ВЕКТОРСКЕ графике салика је направљена од правих лонија. Тако да се све криве линоје прерачунавају као ланац правих линија, а ри ланци правих линија могу да формирају полигон.. Број линија на екрану зависи од његове резолуције.

Код РАСТЕР графике цртеж је направљен од тачака и квалитет цртежа тј. Исцртане слике на екрану зависи од броја тачкица (пиксела).

Код програма који представљају слике векторски (драњ програми) памте се линије од којих је слика састављена и њихови атрибути (дебљина, врста линија, боја), а код затворених контура и боја унутрашњости контуре. На пример, ако је на слици само круг, потребно је запамтити: тип објекта, координате његовог центра, полупречник и боју којом је попуњен. Јасно је да количина података коју треба запамтити зависи од сложености слике.

Код програма који представљају слике растерски (паинт програми) површина слике је издељена еквидистантним линијама паралелним са координатним осама у мрежи правоугаоника (ако размак између линија дуж обе осе није једнак) или квадрата (ако је размак између линија једнак). Ови основни елементи мреже називају се пиксели. Сваки пиксел има своје атрибуте, а то су: његово место, боја и интензитет боје (светла). На пример, ако је на слици само круг, потребно је запамтити боју и интензитет боје за сваку тачку на кружници, у кругу или изван њега. Програм не води никакву евиденцију о међусобним везама тачака, тј. сваку тачку посматра независно. Пошто се ови подаци памте за све тачке, количина података који се памте не зависи од сложености цртежа, него само од броја пиксела, броја боја које може имати свака тачка и градације њиховог интензитета. Обично се градација интензитета боје урачунава заједно са бројем боја које могу бити приказане. Овде треба уочити да су растерски програми мање прецизни од векторских, што је нарочито значајно код техничког цртања. Наиме, док се код векторског цртања тачке на линијама цртежа прецизно дефинишу, код растерског цртања свака тачка на линијама цртежа замењује се, приближно, пикселом који највише одговара положају те тачке.

И графички излазни уређаји могу се поделити на векторске и растерске, што зависи од конструкције самог уређаја. Пример векторских уређаја су плотериса перима и специјални монитори за професионалну употребу. Графички излазни уређаји који се користе у свакодневном раду засновани су на растерској технологији. То су уобичајени монитори који се користе за рад са персоналним рачунарима, све врсте штампача, као и одређени типови плотера.

Једна од битних карактеристика излазних графичких јединица је резолуција. Код векторских уређаја одређена је најмањим растојањем на којем се две тачке могу приказати као различите. Тачке које су на растојању мањем од тога приказују се као једна. Резолуција је већа што је то растојање мање и изражава се у деловима инча (“) или центиметара (цм). Код растерских уређаја резолуција је одређена бројем пиксела. Што је број пиксела већи, за исту величину екрана, већа је и резолуција. Код растерских уређаја резолуција се обично изражава производом броја подела по једној и другој оси.

Advertisements
од Горданa Гоца Објављено у Auto CAD

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s